Tłoki

Głównym produktem firmy Złotecki są tłoki i zestawy cylindrowe do silników spalinowych.

Złotecki produkuje tłoki do:

  • silników diesla (silników wysokoprężnych),
  • silników benzynowych (o zapłonie iskrowym),
  • sprężarek układów hamulcowych/sprężarek stacjonarnych,
  • do zastosowań specjalnych, m.in. w silnikach lotniczych


Nasze produkty charakteryzuje:

  • wykonanie odlewów z atestowanych stopów aluminium o najwyższej jakości we własnej odlewni
  • wykonanie obróbki zgodnie z najwyższymi standardami technologicznymi na specjalizowanych maszynach,
  • wykorzystywanie do obróbki zaawansowanych technologicznie narzędzi,
  • zastosowanie nowoczesnych technologii pokryć,
  • szczegółowa kontrola jakości na każdym etapie produkcji,


Tłoki do silnika diesla


Tłoki do silników diesla wykonywane są w zakresie średnic 75 – 160 mm. Ze względu na konstrukcję tych silników tłoki mogą przenosić większe obciążenia mechaniczne niż pozostałe typy tłoków.

Dla silników turbodoładowanych wykonywane są tłoki z wkładką żeliwną pod pierwszy pierścień uszczelniający w technologii „Alfin”. W niektórych typach tłoków do silników diesla montowane są też stalowe wkładki kompensacyjne w płaszczu tłoka. W celu zapewnienia najwyższej jakości wykonywane jest także na powierzchni pokrycie grafitowe, molibdenowe oraz inne według specyfikacji klienta.


Tłoki do silników benzynowych


Tłoki do silników benzynowych wykonywane są w zakresie średnic 60-150 mm. W firmie Złotecki produkowane są tłoki do silników benzynowych z przeznaczeniem do samochodów osobowych.


Tłoki do sprężarek powietrza


Tłoki do sprężarek powietrza wykonywane są w zakresie średnic 60-130 mm. Tłoki tej grupy przeznaczone są zarówno do sprężarek stacjonarnych, jak i do sprężarek układów hamulcowych samochodów ciężarowych.

Produkowane są także tłoki specjalne dwustopniowe do sprężarek z dwoma stopniami sprężania.


Tłoki do zastosowań specjalnych


Tłoki przeznaczone do silników wyczynowych oraz lotniczych mogą być wykonane z odkuwek ze stopów aluminium dedykowanych do tłoków szczególnie obciążonych w trakcie eksploatacji.